Apád ideges, 2011-2012, olaj, rétegelt lemez, 120x80 cm |
A tökéletes kék állatokat teremt. Kijönnek
a fényre, és semmi közük csak a meséhez. A kék állatai a mesében
hisznek, meg kicsit a kékben, de az nem jellemző mindig. Apád meg
a hátterekben hisz, benned, kicsi gyermek. Lehetsz háttér a nagy
vértelen melák elkaszabolt életéhez, az etikai kérdéseket zengő
mikrohullámú sütő hangjához, a be nem szedett gyógyszerekhez.
Lehetsz hivatkozási alap, szokásrend-és jog, fénykép, űrlap, szaros
gumicsizma, „Mert a nyulakhoz, akik egyébként fényt esznek, néha
ki kell menni, nem?” A kék viszont néha megment, a múltkor is leszedte
rólad a szőrök nagy részét, emlékszel? Zárójelbe tette a Mérges
Tündért, aki ott ólálkodott a házatok körül, hogy mi lesz már,
már rég be kellett volna szőrösödnie még az ajtónak is, de nem.
Átbújt a kerítés résein, és hopp, valami buborékba lépett át,
nem tudott mozdulni, csak lebegett, mint egy szent. Ezt tudja az a kék,
na meg az állatok. Apád véréből készült ez a kék, csak az állatok
tudják, hogyan, de nincs nyelvük a mi mondatainkhoz. Mert ki a fasz
akar beszélgetni az emberekkel? Mit érnek a súlyos, érzéketlen
közhelyek? Apád húz a hivatalba a hajadnál fogva, ami lehet akár
a szakállad is, nem tudni már a dolgok elejét. A hivatalban pecsét,
meg cetli, meg mágikus kupon, családsegítő központ, hogy kérünk
engedélyt napi háromszor enni a gyereknek. Apád hangja faragja a
karókerítés újabb darabjait. A Tündér egyik lába szabadul ettől
a fordulattól, ami, ugye nem is fordulat. Mentőt hív egy szivarrá
rúzsozott száj, de a kék magába szippant, és csak apád után kattan
az ajtó kegyetlen gombja. Hirtelen az udvarotokon vagy, enni adsz a
Tündérnek - ki van kötve, akár egy kutya. Kimész a temetőbe, percekre
anya leszel, jelentsen az bármit is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése